Győr

     Hneď po návrate z Nemecka sme sa pustili do opráv, aby bolo auto fit pred poslednou súťažou v Maďarskom Győri. Dúfali sme, že na tejto súťaži si budeme môcť povedať do tretice všetko dobré. Súťaž prebiehala na konci augusta a môžem vám povedať, že tam bolo naozaj teplo, čiže aj pneumatiky dostali zabrať. Győr je len na skok od nás a tento krát spali sme na internátoch. Po Nemecku a Anglicku sme mali auto skontrolované, overené a odjazdené, takže nás už žiadna technická kontrola nestrašila. A tak sa aj stalo, v súťaži sme postupovali neskutočným tempom, bolo vidno, že skúsenosti z predošlých súťaží sa nám zišli. Celá súťaž sa niesla v priateľskom a pokojnom štýle. Najprv nás čakali statické disciplíny. Tie bohužiaľ nedopadli podľa našich očakávaní. Určite sme si po veľkých úspechoch v týchto disciplínach na ostatných súťažiach zaslúžili jedno z prvých troch priečok. To sa však nestalo a povedali sme si, že život ide ďalej a pokračovali sme smerom k dynamickým disciplínam. Ale ešte predtým by som rád spomenul, že na tejto súťaži nás sprevádzal aj štáb slovenskej televízie, ktorý o nás točil dokumentárny film. Myslím si, že je to pre nás veľmi veľký úspech. Odkaz na film nájdete pod článkom. Ale späť k súťaži. Opäť sme raz zahviezdili na skid-pede a tento krát na suchej vozovke náš pretekár odjazdil vynikajúci čas. Až prišiel deň D a sním aj hlavný pretek, ktorý sa nám stal už dvakrát osudným. Môžem povedať, že s napätím sme sledovali pretek od začiatku až do konca. Autá pred nami odpadávali na trati ako hrušky. Podpísalo sa pod to veľmi veľké teplo, ktoré spôsobilo prehriatie motorov. Naše auto však vydržalo a dorazilo do cieľa a umiestnili sme sa na vynikajúcej pozícii. Súčasťou posledného preteku je aj súťaž o najnižšiu spotrebu paliva, na ktorej sme zažiarili na 5. mieste, čo je naozaj veľký úspech. Po súťažení sme to v maďarskom Győri naozaj poriadne oslávili a mohli sme si povedať, že sme naozaj niečo dosiahli a v sezóne 2011 sme boli naozaj úspešní.

Hockenheim

     Ako druhá nám prišla pod ruku najťažšia a zároveň najatraktívnejšia súťaž zo všetkých medzinárodných súťaží FORMULA STUDENT, a to FS-Germany v Nemeckom Hockenheime. Je to tiež jedna z najznámejších tratí F1, môžete ju poznať pod názvom Hockenheimring. Veľkým úspechom je dostať sa na túto náročnú súťaž pretože jej predchádza veľa nekompromisných procedúr, ktoré musí každý team úspešne absolvovať, keď tu chce súťažiť. Prvou úlohou je vstupný test, ktorý sa píše už v januári počas nášho skúškového obdobia. Túto úlohu sme úspešne splnili a v teame nastala obrovská radosť. Vedeli sme, že musíme riadne zabrať a urobiť všetko pre to, aby sme obstáli v takto náročnej súťaži medzi svetovou špičkou. Na súťaž do Hockenheimu sa dostanú len tí najlepší z najlepších. Cesta v tomto prípade nebola problém. Stany tu však opäť úradovali. Ďalšia nevýhoda bola, že sme spali rovno pri diaľnici a ako čerešničku na torte by som spomenul, že jeden podvečer sme mali v stanoch 30 cm vody, tak sme museli spať v autách. Tak formality som spomenul poďme k súťaži. Ako prvá nás opäť čakala technická kontrola. Najväčší strach nám robil hlavný technický rozhodca Ulf, ktorý to bral naozaj zodpovedne a veľa teamov nepustil. My sme sa však nedali a technické kontroly sme zvládli s prehľadom. Nasledovali Statické disciplíny. V Cost reporte sa nám podarilo dosiahnuť 40 bodov zo 40. Skončili sme na 13. mieste. Hneď po statických disciplínach nasledovali disciplíny dynamické. Najúspešnejší sme boli opäť v skid-pad, kde náš šofér zajazdil neuveriteľný čas a skončil tak na 17. mieste. Celé video zo skid-padu si môžete pozrieť pod článkom. Veľkou nevýhodou pri tomto závode bolo, že sa pretekalo na mokrej vozovke, čo však pre náš monopost a nášho pretekára nebol žiadny problém. Dobre sme obstáli vo všetkých disciplínach, ale čo čert nechcel opäť prišla druhá polovica posledného závodu a s ňou opäť aj naše sklamanie. Prestala sa nám dobíjať baterka, a to pre nás znamenalo koniec. Začínali sme si myslieť, že sme už naozaj prekliati. Celkovo však môžeme povedať, že súťaž v Nemecku bola náročná fyzicky aj psychicky a určite patrí medzi TOP najlukratívnejšie súťaže vo svete. Bol to naozaj veľký úspech prezentovať sa na tejto súťaži. Všetci sme si odniesli skúsenosti, aké nikde inde nedostaneme. 

Silverstone

Ako prvá nám prišla pod ruku jedna z najatraktívnejších súťaží, a to súťaž v anglickom Silverstone. Je to jeden z najznámejších okruhov F1, čiže je verejne veľmi známy. Je veľkým úspechom byť na tejto súťaži a ešte väčším je obstáť vo všetkých úlohách. Náročnosť tejto súťaže je už v ceste, nakoľko sa tam cestuje dva dni. Ďalšia skúška je zlé počasie plus fakt, že musíme spať v stanoch. Keď toto všetko preskočíme, prichádzame konečne k samotnej súťaži. Naľko to bola prvá súťaž, boli sme veľmi nervózny z technických kontrol. Hneď po príchode na súťaž sme sa pustili do finálnych úprav auta ako sa hovorí, aby bolo priam vyšperkované. Pri práci v boxoch nás zastihol jeden z hlavných organizátorov, dá sa povedať, že priam legenda formule Pat Clark, ktorý nám ocenil dizajn ako jeden z najkrajších na súťaži, dokonca sa nám podpísal aj na formulu. Fotku ako aj video z gratulácie si môžete pozrieť pod článkom. Pat nás potom ešte raz stretol pred posledným závodom, kde sa nám podpísal na auto druhýkrát. Ale teraz späť k veci. Stresy opadli, keď sme úspešne zvládli všetky kontroly a mohli sme sa pustiť na súťaž. Ako prvé nás čakali statické disciplíny, v ktorých sme dopadli viac ako VYNIKAJÚCO, pretože sme si nemilosrdne zobrali 2. miesto z COST REPORTU. Po vynikajúcom štarte v statických disciplínach nás čakali disciplíny dynamické. Najviac sme zažiarili v disciplíne skid-pad, kde sme zajazdili vynikajúci čas. Vo Finále súťaže nás však čakalo veľmi nepríjemné prekvapenie. Hneď ako sa pretek začal vlievať do svojej druhej polovice, utrhlo sa nám predné zavesenie, a to pre nás znamenalo len oči pre plač. Ťažko sme sa s tým zmierili, ale bohužiaľ v motošporte je možné všetko. Výborné miesto nás stála skrutka, ktorú si bežne kúpite za 10 centov. Hovorí sa však, že všetko zlé je na niečo dobré a smelo môžeme všetci v teame povedať, že súťaž v Silverstone bol obrovský úspech.

2024  AM-Team Slovensko